3/05/2010

:TENTATIF CUTI EASTER:

Yeaayy!! Setelah sekian lama Bunga tak ‘update’ blog Bunga (eh eh..lame ke??), entry kali ni Bunga nak share tentative cuti ‘Easter’ Bunga kali ini! Tujuannya?? Hoho..sebagai bukti kepada keluarga Bunga yang Bunga sedang seronok dan bahagia duduk di bumi England ni.. yeehaa!! (ameeenn ya Rabb..) Jadi buat bonda, ayahanda, abang-abang dan adik-adik, kaklang di sini baik, sihat dan gembira! Alhamdulillah..jadi,kalian jangan khuatir ya! (bonda dan ayahanda je yang risau..adik beradik lain..HAMPEH!!)


=TENTATIF CUTI=


19 – 21 Mac : Peace of Palestine (POP) di Leeds! (nak mengisi ilmu, menambah rasa jiwa dan menjejak kaki ke Leeds disamping jumpa keluarga tercinta juga!)


23 Mac : Ke London (menumpang tinggal di rumah kak Siti dan keluarga di Greenwich..(alamak..lupa nama tempatnya..hihi..)


25 – 30 Mac : Jaulah ke Istanbul! (..yeayy!..) Bersama Cik Yam, Kak Zu, Salimah Cantik, Hanis, Masyi, Huda (eh eh...cik Huda Dublin pun ikut kan?? hoho..terlupa sejenak..)


2 – 5 April : Program Mesra Kembara (MEKAR) di South Devon!! (..peluang yang dinanti untuk bermanjaan dan tadabbur alam bersama keluarga UK kecintaan Bunga! Masa ni lah nk jumpa keluarga dari Ireland, London, Notts, Manchester, Liverpool, Birm, Soton, Teeside, dan banyak lagi! Excited tahap gaban dah ni!..)


6/7 – TBC April : Liverpool!! (ngee..yang ni tak ‘confirm’ lagi tapi iAllah akan berusaha untuk pergi!..tak sabar nak bermanjaan dengan kak Nina dan makan satay, lepat pisang..segala bagai!!)


=YEEAAAYYY!!!=


Bunga dah tak sabar dah ni! Rasanya, masa ni akan dapat ‘assignment’ baru tapi tak kisahlah..bila lagi Bunga nak bersama-sama dengan mereka. Semakin merasa kemanisan ukhwah..dan mereka yang mencetus rasa itu dalam jiwa Bunga..


Lagipun, nanti ada lagi masa seminggu, boleh pulun masa tu..haha..[teruk sungguh perangai!aiisshh..]


Jadi..’budget’ belanja kali ini adalah sekitar 300 pounds (tak termasuk tiket flight ye!)..Jadi,peringatan buat Bunga sendiri..JANGAN BOROS dand BELI BUKAN-BUKAN!!


=HARAPAN=


Sepanjang jaulah ni, Bunga menetapkan matlamat untuk:

TADABBUR ALAM + MAKRIFATULLAH VIA ALAM + MERASA MANIS MADU UKHWAH KELUARGA ENGLAND


..jadi..ketidaksabaran dah mula melanda!!..

p/s: assignmentku tak siap lagi!!aiiyyoookkk!!!

0 comments: